Workshops - French and English Second Language
Workshops - French and English Second Language
These programs will enable students to develop language skills in French or English as a second language and to acquire skills in listening, reading, continuous oral expression, oral interaction, and written expression. Students will develop these skills using of elementary structures consisting of memorized expressions and ready-made expressions in simple everyday situations. An entrance test will determine the student's level of proficiency in French or English. The learning content is based on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFRL).
Sign up here to receive information about our upcoming language workshops!
Recommendations: To best experience the workshops' content, we recommend you connect using a computer, laptop, or tablet. For a better experience, please use the Webex application.
During the workshops, we will engage participants with Wooclap. It works best if you access the Wooclap site using a second device such as a cell phone or tablet. We encourage you to follow this link before the workshop to learn a little about the platform.
See you there!
CCNB Language Learning Centre Team
These FREE online workshops will help you improve your French second language skills.
* The CCNB Language Learning Centre reserves the right to change the dates or the times or to cancel any workshop.
ENGLISH SECOND LANGUAGE French Second Language
LEARNING OBJECTIVES
1 |
Handling Customer Complaints |
• Speak with dissatsified customers to resolve a complaint |
2 |
Meetings & Discussions |
• Discuss meetings at work and outside the workplace |
3 |
Taking Notes |
• Understand why to take notes |
4 |
Giving Great Presentations |
• Understand the steps of a presentation |
5 |
Develop Your Negotiation Skills |
• Use the vocabulary specific to problem solving • Propose solutions and negotiate • Understand the steps involved in problem solving |
6 |
Business Writing |
• Write a simple email |
7 |
The Art of the Self Introduction |
• Define elevator speech |
8 |
Asking For Clarification |
• Ask for clarification when you don't understand or didn't hear |
9 |
Asking Permission |
• Ask for, give or refuse permission |
10 |
Numbers |
• Identify the types of numbers |
11 |
Giving Directions and Instructions |
• Give directions |
12 |
The Art of Small Talk |
• Discuss appropriate/inappropriate topics for small talk |
WORK-SHOP # |
SUBJECT |
DATE |
TIME |
LEVEL |
LINK |
1.1 |
30 avril 2024 |
18:00-19:00 |
6-7 / B1-B2 |
||
1.1 |
3 mai 2024 |
12:15-13:15 |
6-7 / B1-B2 |
||
1.2 |
7 mai 2024 |
18:00-20:00 |
6-7 / B1-B2 |
||
1.2 |
10 mai 2024 |
12:15-14:15 |
6-7 / B1-B2 |
2.1 |
14 mai 2024 |
18:00-19:00 |
3-4/A2 |
||
2.1 |
17 mai 2024 |
12:15-13:15 |
3-4/A2 |
||
2.2 |
21 mai 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
||
2.2 |
24 mai 2024 |
12:15-14:15 |
3-4/A2 |
3.1 |
28 mai 2024 |
18:00-19:00 |
7-8/B1-2 |
||
3.1 |
31 mai 2024 |
12:15-13:15 |
7-8/B1-2 |
||
3.2 |
4 juin 2024 |
18:00-20:00 |
7-8/B1-2 |
||
3.2 |
7 juin 2024 |
12:15-14:15 |
7-8/B1-2 |
4.1 |
11 juin 2024 |
18:00-19:00 |
3-4/A2 |
||
4.1 |
14 juin 2024 |
12:15-13:15 |
3-4/A2 |
||
4.2 |
18 juin 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
||
4.2 |
21 juin 2024 |
12:15-14:15 |
3-4/A2 |
5.1 |
25 juin 2024 |
18:00-19:00 |
5-6/B1 |
||
5.1 |
28 juin 2024 |
12:15-13:15 |
5-6/B1 |
||
5.2 |
5 juillet 2024 |
12:15-14:15 |
5-6/B1 |
6.1 |
12 juillet 2024 |
12:15-13:15 |
3-4/A2 |
||
6.2 |
19 juillet 2024 |
12:15-14:15 |
3-4/A2 |
7.1 |
26 juillet 2024 |
12:15-13:15 |
6-7/B1-B2 |
||
7.2 |
2 août 2024 |
12:15-14:15 |
6-7/B1-B2 |
8.1 |
9 août 2024 |
12:15-13:15 |
3-4/A2 |
||
8.2 |
16 août 2024 |
12:15-14:15 |
3-4/A2 |
9.1 |
23 août 2024 |
12:15-13:15 |
5-7/B1 |
||
9.2 |
27 août 2024 |
18:00-20:00 |
5-7/B1 |
||
9.2 |
30 août 2024 |
12:15-14:15 |
5-7/B1 |
10.1 |
3 septembre 2024 |
18:00-19:00 |
3-5/A2-B1 |
||
10.1 |
6 septembre 2024 |
12:15-13:15 |
3-5/A2-B1 |
||
10.2 |
10 septembre 2024 |
18:00-20:00 |
3-5/A2-B1 |
||
10.2 |
13 septembre 2024 |
12:15-14:15 |
3-5/A2-B1 |
11.1 |
Giving Directions and Instructions - ANNULÉ |
17 septembre 2024 |
18:00-19:00 |
3-4/A2 |
|
11.1 |
20 septembre 2024 |
12:15-13:15 |
3-4/A2 |
||
11.2 |
24 septembre 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
||
11.2 |
27 septembre 2024 |
12:15-14:15 |
3-4/A2 |
12.1 |
1 octobre 2024 |
18:00-19:00 |
3-4/A2 |
||
12.1 |
4 octobre 2024 |
12:15-13:15 |
3-4/A2 |
||
12.2 |
8 octobre 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
||
12.2 |
11 octobre 2024 |
12:15-14:15 |
3-4/A2 |
FRENCH SECOND LANGUAGE English Second Language
OBJECTIFS D'APPRENTISSAGE
1 |
Traiter les plaintes des clients |
• Reconnaître des plaintes formulées explicitement ou implicitement |
2 |
Réunions et discussions |
• Discuter des réunions au travail et en dehors du travail |
3 |
Prendre des notes |
• Identifier les raisons de prendre des notes |
4 |
Faire une bonne présentation |
· Comprendre les étapes d'une présentation · Comprendre le vocabulaire associé à une présentation · Préparer une présentation de base |
5 |
Développer vos compétences en négotiation |
• Utiliser le vocabulaire propre à la résolution de problème |
6 |
Rédaction professionnelle |
• Écrire un courriel simple |
7 |
L’art de se présenter |
• Définir ce qu'est une présentation éclair • Identifier et nommer les différentes parties d'une présentation éclair • Se présenter dans des situations formelles et semi-formelle • Fournir ses expériences professionnelles, ses compétences et ses accomplissements • Faire une demande de rappel |
8 |
Demander une clarification |
• De demander des précisions lorsque vous ne comprenez pas, que ce soit par manque de compréhension ou parce que vous n'avez pas entendu ce qui a été dit |
9 |
Demander la permission |
• De vous assurer que dans une conversation les interlocuteurs comprennent le message de la même façon |
10 |
Les nombres |
• Identifier les différents types de nombres |
11 |
Donner des directives et instructions |
• Donner des directions |
12 |
L’art de bavarder de tout et de rien |
• Discuter des sujets appropriés/inappropriés pour une petite conversation |
ATELIER |
SUJET |
DATE |
HEURE |
NIVEAU |
LIEN |
1.1 |
Traiter les plaintes des clients - CANCELLED |
29 avril 2024 |
18:00-19:00 |
6-7 / B1-B2 |
|
1.1 |
3 mai 2024 |
10:00-11:00 |
6-7 / B1-B2 |
||
1.2 |
6 mai 2024 |
18:00-20:00 |
6-7 / B1-B2 |
||
1.2 |
10 mai 2024 |
10:00-12:00 |
6-7 / B1-B2 |
2.1 |
13 mai 2024 |
18:00-19:00 |
3-4/A2 |
||
2.1 |
17 mai 2024 |
10:00-11:00 |
3-4/A2 |
||
2.2 |
Réunions & discussion - CANCELLED |
24 mai 2024 |
10:00-12:00 |
3-4/A2 |
3.1 |
27 mai 2024 |
18:00-19:00 |
7-8/B1-B2 |
||
3.1 |
31 mai 2024 |
10:00-11:00 |
7-8/B1-B2 |
||
3.2 |
3 juin 2024 |
18:00-20:00 |
7-8/B1-B2 |
||
3.2 |
7 juin 2024 |
10:00-12:00 |
7-8/B1-B2 |
4.1 |
10 juin 2024 |
18:00-19:00 |
3-4/A2 |
||
4.1 |
14 juin 2024 |
10:00-11:00 |
3-4/A2 |
||
4.2 |
17 juin 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
||
4.2 |
21 juin 2024 |
10:00-12:00 |
3-4/A2 |
5.1 |
24 juin 2024 |
18:00-19:00 |
5-6/B1 |
||
5.1 |
28 juin 2024 |
10:00-11:00 |
5-6/B1 |
||
5.2 |
5 juillet 2024 |
10:00-12:00 |
5-6/B1 |
6.1 |
12 juillet 2024 |
10:00-11:00 |
3-4/A2 |
||
6.2 |
15 juillet 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
||
6.2 |
19 juillet 2024 |
10:00-12:00 |
3-4/A2 |
7.1 |
22 juillet 2024 |
18:00-19:00 |
6-7/B1-B2 |
||
7.1 |
26 juillet 2024 |
10:00-11:00 |
6-7/B1-B2 |
||
7.2 |
2 août 2024 |
10:00-12:00 |
6-7/B1-B2 |
8.1 |
9 août 2024 |
10:00-11:00 |
3-4/A2 |
||
8.2 |
16 août 2024 |
10:00-12:00 |
3-4/A2 |
9.1 |
Demander la permission - CANCELLED |
23 août 2024 |
10:00-11:00 |
7-8/B1-B2 |
|
9.2 |
26 août 2024 |
18:00-20:00 |
7-8/B1-B2 |
||
9.2 |
30 août 2024 |
10:00-12:00 |
7-8/B1-B2 |
10.1 |
6 septembre 2024 |
10:00-11:00 |
7-8/B1-B2 |
||
10.2 |
9 septembre 2024 |
18:00-20:00 |
7-8/B1-B2 |
||
10.2 |
13 septembre 2024 |
10:00-12:00 |
7-8/B1-B2 |
11.1 |
16 septembre 2024 |
18:00-19:00 |
3-4/A2 |
||
11.1 |
20 septembre 2024 |
10:00-11:00 |
3-4/A2 |
||
11.2 |
Donner des directives et des instructions - CANCELLED |
23 septembre 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
|
11.2 |
27 septembre 2024 |
10:00-12:00 |
3-4/A2 |
12.1 |
4 octobre 2024 |
10:00-11:00 |
3-4/A2 |
||
12.2 |
7 octobre 2024 |
18:00-20:00 |
3-4/A2 |
||
12.2 |
11 octobre 2024 |
10:00-12:00 |
3-4/A2 |