SAAL1579 - Simply Accounting - Basic
SAAL1579 - Simply Accounting - Basic
AffairesDescription
This course will allow the student to acquire a proficient and practical use of Simply Accounting software.
Objectives
- 
                                                    Understand the role and functioning of Simply Accounting Software
                                                        - Define the utility of a computerized accounting software
- Recognize the organization of the software interface
- Explain the utility of a general journal, and of receivable, payable, inventory and payroll modules
 
- 
                                                    Apply concepts related to the accounting operations in the modules
                                                        - Create the database of the company and associated accounts
- Make changes, corrections, and additions to the database of the company
- Make changes, corrections and additions to the receivables modules
- Make changes, corrections and additions to the payable modules
- Make changes, corrections and additions to the personnel files
- Make changes, corrections and additions to the charts of accounts
- Use features that enable the treatment of various transactions such as deposit and payments
- Post basic payroll transactions
- Use features that enable the configuration and production of a standard pay for an employee paid on an hourly or annual rate
- Use features that enable the production and printing of reports
 
Content Overview
- Role and functioning of Simply Accounting Software
- Creating the company database and the charts of accounts
- Changes, corrections and additions: company database, receivable module, payable module, employee module, charts of accounts, etc.
- Backup files
- Session and transaction dates
- Journal entries in all modules
- Recurring entries in all modules
- Payroll and transactions treatment
- Payroll configuration and production
- Payroll module, reports and tax laws
- Remittance of funds to Government
- Invoice design
- Production and printing of reports
The is no group available at the present time. Please subscribe to the waiting list.
Waiting list
        INFORMATION:
    
    
Related Training
Introduction à la gestion des ressources humaines
Ce cours permettra à l'étudiant de se familiariser avec les concepts fondamentaux et les principales fonctions associées à la gestion des ressources humaines.More...
 
                        
                        Gestion des situations conflictuelles en milieu du travail – soyez à la mode !
Ce cours permettra à l'étudiant de découvrir un aperçu de la réalité du conflit en milieu de travail et de la gestion préventive et efficace des conflits.More...
Gestion des ressources humaines dans le milieu de la santé et des services communautaires
Ce cours permettra à l’étudiant de se familiariser avec les diverses fonctions de la gestion des ressources humaines dans le milieu de la santé et des services communautaires.More...
Évaluation des services de santé et communautaires
Ce cours permettra à l’étudiant d'appliquer les concepts de l’évaluation normative ou administrative (analyse normative) des services de santé et communautaires ainsi que de la recherche évaluative selon les techniques d’analyse de la pertinence, d’analyse économique (analyse de la performance et analyse coût efficacité), d’analyse des effets ou d’impact et d’analyse d’implantation. L’étudiant pourra appliquer ces techniques d’évaluation par l’entremise de projets pertinents ou lors d’exercice de planification stratégique dans le domaine de la santé et des services communautaires.More...
 
                                 
            