SAAL1579 - Simply Accounting - Basic
SAAL1579 - Simply Accounting - Basic
AffairesDescription
This course will allow the student to acquire a proficient and practical use of Simply Accounting software.
Objectifs
-
Understand the role and functioning of Simply Accounting Software
- Define the utility of a computerized accounting software
- Recognize the organization of the software interface
- Explain the utility of a general journal, and of receivable, payable, inventory and payroll modules
-
Apply concepts related to the accounting operations in the modules
- Create the database of the company and associated accounts
- Make changes, corrections, and additions to the database of the company
- Make changes, corrections and additions to the receivables modules
- Make changes, corrections and additions to the payable modules
- Make changes, corrections and additions to the personnel files
- Make changes, corrections and additions to the charts of accounts
- Use features that enable the treatment of various transactions such as deposit and payments
- Post basic payroll transactions
- Use features that enable the configuration and production of a standard pay for an employee paid on an hourly or annual rate
- Use features that enable the production and printing of reports
Aperçu du contenu
- Role and functioning of Simply Accounting Software
- Creating the company database and the charts of accounts
- Changes, corrections and additions: company database, receivable module, payable module, employee module, charts of accounts, etc.
- Backup files
- Session and transaction dates
- Journal entries in all modules
- Recurring entries in all modules
- Payroll and transactions treatment
- Payroll configuration and production
- Payroll module, reports and tax laws
- Remittance of funds to Government
- Invoice design
- Production and printing of reports
En ce moment, il n'y a aucun groupe de prévu. Inscrivez-vous à notre liste d’attente.
Liste d'attente
INFORMATION:
Formations reliées
Gestion des établissements de santé et de services communautaires
Ce cours permettra à l'étudiant de développer des habiletés de gestion adaptées aux établissements de santé et de services communautaires. L'organisation d'un établissement, le rôle et les responsabilités du gestionnaire, les compétences recherchées et les principes de gestion selon une approche client feront l'objet d'étude. De plus, l'étudiant examinera les tendances actuelles en gestion, les défis associés au poste de gestionnaire, les meilleures pratiques de gestion ainsi que les principes de la gestion du changement.En savoir plus...
Introduction à la gestion des ressources humaines - organisme à but non lucratif
Ce cours permettra à l'étudiant de se familiariser avec la gestion des ressources humaines au sein d'un organisme à but non lucratif.En savoir plus...
Gestion financière d'un organisme à but non lucratif
Ce cours permettra à l’étudiant de se familiariser avec les principes fondamentaux de la gestion financière d'un organisme à but non lucratif.En savoir plus...

Gestion efficace du temps et des priorités
Cet atelier permettra au participant d'améliorer la gestion de son temps et de ses priorités.En savoir plus...