SBME - Success in Business – Fisheries, Forestry or Agriculture

Affaires

Description

This program is designed to prepare the student to acquire basic business knowledge to improve productivity and to optimize the use of existing infrastructures, making a business more stable and competitive at the provincial, national and international levels.

Durée du programme

50 hours of training

Objectifs

  • Know microenterprise management fundamentals
  • Know microenterprise development strategies
  • Understand the basic concepts of sales and marketing
  • Understand the basic concepts of production and distribution
  • Know the basic concepts of risk management and insurance coverage
  • Know seasonal staff management techniques
  • Know the entrepreneur’s responsibilities related to the labour standards
  • Understand the basic concepts of financial management for a microenterprise

Conditions d'admission

Profile M
  • Have relevant work experience in the field of agriculture, forestry or fisheries
Details related to admissions:
  1. Any transcript containing adapted level or “Programme de compétences essentielles au marché du travail (PCEMT) ” courses will be subject to additional assessment.
  2. Applications from individuals 21 years or older who do not have a high school diploma will be subject to additional assessment.
  3. An individual who has completed mathematics courses prior to the new mathematics paths A, B, and C, should consult the guidance counsellor of the CCNB campus where the program is offered in order to determine eligibility toward the chosen program.
  4. The “Programme de compétences essentielles (PCE)” is a specific high school path which prepares the student for enrollment in one or several pre-established programs leading to one or more trades.
  5. The application of an individual who has obtained a high school diploma with courses from the “PCE”, and who wishes to change to another field of training, will be subject to an additional assessment.

Aperçu des matières

  • Business management and development
  • Production and distribution of products
  • Financial management of a microenterprise
  • Seasonal staff management
  • Insurance coverage and risk management
  • Sales and marketing

Renseigements additionnels sur la formation

  • The program is offered online and consists of 34 capsules (modules) which vary in length from 60 to 90 minutes.
  • The person who registers for this training program should have a basic knowledge of the Windows environment, e-mail and the Internet.

Sanction des études

Aussitôt qu'il satisfait à toutes les conditions du programme, l'étudiant se voit décerner a certificate of participation en Success in Business – Fisheries, Forestry or Agriculture

Profil étudiant

  • This program may be of interest to the person who:
    • Runs a small business in the field of fisheries, forestry or agriculture;
    • Wishes to improve his or her company's productivity;
    • Likes to plan, lead, make decisions and co-ordinate;
    • Demonstrates initiative and leadership;
    • Is autonomous and has a sense of responsibility;

Perspectives de carrière

This professional development program allows individuals to develop their knowledge and skills in the management of a small business in the field of fisheries, forestry or agriculture.

En ce moment, il n'y a aucun groupe de prévu. Inscrivez-vous à notre liste d’attente.

Ça m'intéresse!
INFORMATION:

Formations reliées

Succès en affaires – pêche, foresterie ou agriculture

Ce programme vise à permettre à l'étudiant d'acquérir des connaissances de base en affaires afin d’améliorer sa productivité et d'optimiser son utilisation des infrastructures existantes, rendant ainsi la microentreprise sous sa direction plus stable et plus compétitive à l’échelle provinciale, nationale et internationale. En savoir plus...

Marketing et PME

Le programme Marketing et PME vise à préparer l'étudiant à mieux comprendre divers éléments de marketing et leur rôle dans le système socio-économique actuel dans un contexte de PME. Le programme présente des stratégies et des outils essentiels pour la rédaction de documents visant l'élaboration de propositions, de demandes et de soumissions pour la mise en marché, la production et le financement de projets. De plus, l'étudiant pourra s'exercer à rédiger des documents pour une publicité efficace avec un accent sur les technologies utilisées de nos jours en marketing. En savoir plus...

Introduction à la gestion financière

Ce cours permettra à l'étudiant de se familiariser avec l'analyse et l'interprétation des états financiers, avec l'étude des moyens disponibles pour gérer un fonds de roulement ainsi qu'avec l'identification de sources de financement à court et à long terme. En savoir plus...

Introduction à la logistique et à la profession

Ce cours permettra à l'étudiant de s'initier aux différents rôles du logisticien au sein d'une entreprise et ainsi d'avoir une vision d'ensemble du domaine de la logistique. En savoir plus...