SBME - Success in Business – Fisheries, Forestry or Agriculture

Affaires

Description

This program is designed to prepare the student to acquire basic business knowledge to improve productivity and to optimize the use of existing infrastructures, making a business more stable and competitive at the provincial, national and international levels.

Durée du programme

50 hours of training

Objectifs

  • Know microenterprise management fundamentals
  • Know microenterprise development strategies
  • Understand the basic concepts of sales and marketing
  • Understand the basic concepts of production and distribution
  • Know the basic concepts of risk management and insurance coverage
  • Know seasonal staff management techniques
  • Know the entrepreneur’s responsibilities related to the labour standards
  • Understand the basic concepts of financial management for a microenterprise

Conditions d'admission

Profile M
  • Have relevant work experience in the field of agriculture, forestry or fisheries
Details related to admissions:
  1. Any transcript containing adapted level or “Programme de compétences essentielles au marché du travail (PCEMT) ” courses will be subject to additional assessment.
  2. Applications from individuals 21 years or older who do not have a high school diploma will be subject to additional assessment.
  3. An individual who has completed mathematics courses prior to the new mathematics paths A, B, and C, should consult the guidance counsellor of the CCNB campus where the program is offered in order to determine eligibility toward the chosen program.
  4. The “Programme de compétences essentielles (PCE)” is a specific high school path which prepares the student for enrollment in one or several pre-established programs leading to one or more trades.
  5. The application of an individual who has obtained a high school diploma with courses from the “PCE”, and who wishes to change to another field of training, will be subject to an additional assessment.

Aperçu des matières

  • Business management and development
  • Production and distribution of products
  • Financial management of a microenterprise
  • Seasonal staff management
  • Insurance coverage and risk management
  • Sales and marketing

Renseigements additionnels sur la formation

  • The program is offered online and consists of 34 capsules (modules) which vary in length from 60 to 90 minutes.
  • The person who registers for this training program should have a basic knowledge of the Windows environment, e-mail and the Internet.

Sanction des études

Aussitôt qu'il satisfait à toutes les conditions du programme, l'étudiant se voit décerner a certificate of participation en Success in Business – Fisheries, Forestry or Agriculture

Profil étudiant

  • This program may be of interest to the person who:
    • Runs a small business in the field of fisheries, forestry or agriculture;
    • Wishes to improve his or her company's productivity;
    • Likes to plan, lead, make decisions and co-ordinate;
    • Demonstrates initiative and leadership;
    • Is autonomous and has a sense of responsibility;

Perspectives de carrière

This professional development program allows individuals to develop their knowledge and skills in the management of a small business in the field of fisheries, forestry or agriculture.

Besoins technologiques

Training also offered in French

  • Continuous Registration
  • 51
  • 125,00
  • En ligne
  • Training also offered in French
INFORMATION:

Formations reliées

Rôle, fonctionnement et responsabilités du conseil d'administration

Ce cours permettra à l’étudiant de se familiariser avec le rôle, le fonctionnement et les responsabilités du conseil d’administration d’un organisme à but non lucratif. En savoir plus...

Pratique en gestion des établissements de santé et de services communautaires

Ce cours permettra à l’étudiant de développer et d’expliquer une approche intégrée en santé dont le gestionnaire a besoin lors de l’analyse du processus de gestion dans le milieu de la santé et des services communautaires. L’étudiant pourra appliquer cette approche intégrée par l’entremise de projets pertinents. En savoir plus...

Initiation à la gestion de la qualité

Ce cours permettra à l'étudiant de se familiariser avec les concepts de qualité, de contrôle de la qualité et d'amélioration continue. L'étudiant pourra mieux comprendre le fonctionnement d'un système de gestion de la qualité ainsi que les coûts qui y sont associés. En savoir plus...

Marketing et PME

Le programme Marketing et PME vise à préparer l'étudiant à mieux comprendre divers éléments de marketing et leur rôle dans le système socio-économique actuel dans un contexte de PME. Le programme présente des stratégies et des outils essentiels pour la rédaction de documents visant l'élaboration de propositions, de demandes et de soumissions pour la mise en marché, la production et le financement de projets. De plus, l'étudiant pourra s'exercer à rédiger des documents pour une publicité efficace avec un accent sur les technologies utilisées de nos jours en marketing. En savoir plus...