INAS1018 - Business Protection and Risk Management

Affaires

Description

This course will allow the student to become familiar with the concepts related to risk management, protection of a business and safety in the workplace.

Objectifs

  • Understand the different legal structures of businesses
  • Understand the concept of risk
  • Develop an effective strategy to manage and reduce risks
  • Know different protections offered to microenterprises
  • Know measures and entrepreneur's responsibilities for the health and safety of employees

Aperçu du contenu

  • Legal structures for businesses: sole proprietorship, partnership, corporation or cooperative
  • Identification of the company structure adapted to one's needs
  • Identification of risks and types of risks
  • Risk management strategies and risk reduction strategies
  • Protections available for microenterprises: commercial insurance, bonding insurance, insurance solutions for exporters, AgriStability program, price pooling program, etc.
  • Occupational health and safety: standards, entrepreneur’s responsibilities and accident prevention

Besoins technologiques

Information : continuum@ccnb.ca

  • Entrée continue
  • 6 heures
  • 25,00
  • En ligne
  • Information : continuum@ccnb.ca
Inscrivez-vous !
INFORMATION:

Formations reliées

Gestion marketing du commerce de détail

Ce cours permettra à l'étudiant de comprendre les activités de gestion des établissements qui vendent des produits au détail. En savoir plus...

Planification de la succession d'une entreprise

Ce cours permettra à l'étudiant de se sensibiliser à l'importance de la planification de la succession d'une entreprise. En savoir plus...

Demande d'appui financier auprès d'organismes gouvernementaux

Ce cours permettra à l'étudiant de se familiariser avec le processus de demande d'appui financier auprès d'organismes gouvernementaux, incluant le rapport de projet pour lequel du financement a été accordé. En savoir plus...

Introduction au service à la clientèle

Ce cours permettra à l'étudiant d'acquérir les habiletés nécessaires à la prestation d'un service professionnel à la clientèle. En savoir plus...