HRRH1095 - Seasonal Staff Management

Administration

Description

This course will allow the student to become familiar with seasonal workers management techniques.

Objectives

  • Know the hiring procedure for new employees
  • Write clear and precise job offers
  • Know the techniques to assess and select candidates 
  • Know the techniques to coach, motivate and measure employees' performance
  • Know the strategies for retention of seasonal employees
  • Know the foreign workers programmes and the related hiring process
  • Understand the obligations of the entrepreneur regarding employees
  • Know the standards and regulations related to hiring, mentoring and layoff of workers

Content Overview

  • Hiring procedure for new employees
  • Selection and assessment of candidates
  • Writing of clear and precise job offers
  • Employees' coaching, mentoring and performance measurement
  • Solving of performance issues and behavior problems
  • Retention of seasonal employees
  • Foreign workers programs and hiring process
  • Obligations of the entrepreneur regarding employees
  • Standards and regulations regarding hiring, coaching and layoff of workers

The is no group available at the present time. Please subscribe to the waiting list.

I am interested

Related Training

Introduction à la logistique et à la profession

Ce cours permettra à l'étudiant de s'initier aux différents rôles du logisticien au sein d'une entreprise et ainsi d'avoir une vision d'ensemble du domaine de la logistique. More...

Leadership Staff - Executives and Owner

This course will allow the student to acquire basic knowledge in microenterprise development and management. More...

Gestion financière d'un organisme à but non lucratif

Ce cours permettra à l’étudiant de se familiariser avec les principes fondamentaux de la gestion financière d'un organisme à but non lucratif. More...

Gestion des établissements de santé et de services communautaires

Ce cours permettra à l'étudiant de développer des habiletés de gestion adaptées aux établissements de santé et de services communautaires. L'organisation d'un établissement, le rôle et les responsabilités du gestionnaire, les compétences recherchées et les principes de gestion selon une approche client feront l'objet d'étude. De plus, l'étudiant examinera les tendances actuelles en gestion, les défis associés au poste de gestionnaire, les meilleures pratiques de gestion ainsi que les principes de la gestion du changement. More...